Aktualności

Autor:
Rafał

Południowa Korea.

Wieczorem przyjechaliśmy na południowy-wschód Korei Południowej do miejscowości Busan. I tak jak spodziewaliśmy się przywitała nas piękna słoneczna pogodę i co najważniejsze: nie pada deszcz.

Bogini Miłosierdzia

Rano jedziemy do świątyni Haedong Yonggungsa, która jest jedną z najpiękniejszych świątyń w całej Korei. To miejsce kultu Bogini Miłosierdzia, która spogląda na nas z usypanej z kamieni góry. Miejsce to powstało w 1376 r., ale było wielokrotnie niszczone, a najbardziej ucierpiało podczas najazdów japońskich w latach 1592-98 r.
Od 1974 roku, kiedy zostało ponownie odnowione, utrzymuje do dzisiaj swój przepiękny blask. Turyści przyjeżdżają tu każdego dnia o świcie, żeby móc zobaczyć świątynię skąpana w pierwszych promieniach słońca. Buddyści uważają, że modlitwy wypowiedziane o wschodzie słońca zostaną wysłuchane jeszcze tego samego dnia.
W świątyni znajduje się wiele miejsc niezwykle ważnych dla wyznawców. Również droga do świątyni jest bardzo ciekawa. Na głównej ścieżce wiodącej przez las znajdują się figury dwunastu zodiakalnych bóstw, których zadaniem jest odpędzanie złych duchów i witanie szczęścia.

Erupcje wulkanów

Pomimo wczesnej pory jest bardzo gorąco. Postanawiamy więc wybrać się na plażę Haeundae, aby chwilę odetchnąć. Miejsce to jest bardzo popularne, znane wśród turystów i lubiane przez miejscowych.

Zrelaksowani udajemy się w dalszą drogę, na klify. Nadmorska ścieżka jest niezwykłą turystyczną atrakcją, choć nie ma tu tak wielu turystów jak na plaży. Jak czytamy w przewodniku klify powstały w tym miejscu ponad 80 milionów lat temu, kiedy wielokrotne erupcje wulkanów wyrzucały w powietrze pył i ławę. Ta spływała ze zbocza góry wprost do morza, które je chłodziło i tak tworzyły się wysokie klify. Eunika mówi, że to miejsce umożliwia pełne zresetowanie się. Po czym wraz z Beatą idą, a właściwie prawie biegną chłonąc cudowne krajobrazy. Reszta grupy rozchodzi się po zastygłej lawie. Jest tu wspaniały widok na formacje skalne, zatokę i wybrzeże Busan.
Po południu idziemy na Market Gukje w centrum Busan i tam oddajemy się szaleństwie kulinarnych rozkoszy koreańskiej kuchni. Nie omijamy też różnorakich sklepów z pamiątkami i koreańskimi kosmetykami.

Kolejna wycieczka na Filipiny już w lutym 2023!

Przeczytaj więcej o naszych podróżach w Azji:

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!